Käydessään viikonloppuna poika toi mulle kirjan.
           232355.jpg
 232366.jpg
 232367.jpg
 232368.jpg

   Niinkuin lukijat huomaavat kyseessä on yksi suomalaisen kirjallisuuden merkittävimpiä kirjoja. Siis yksi luku siitä. Olen lukenutkoko kirjan pariin otteeseen. Tämä sisältää yhden luvun. Kuvitus siis on Erkki Tantun. Aivan loistava kuvitus. Tänään selailin tuota kirjaa. Katselin siis noita kuvia.  Kiitos Miikalle. Tämä on mulle aarre.

   Tänään en sitten muuta olekkaan tehnyt. Katsonut vähän noiden hoitopens...muksujen perään. Tuo parivuotias tulee tänäänkin iltaan. Käy sääliksi niin muksuakin kuin hänen äitiään ja mun vaimoa. Kaikki ovat kovilla. Muksun unirytmi on aivan sekaisin. Menee heti tultuaan päiväunille ja nukkuu myöhemmin toiset. Ei pysy hereillä millään. Ja sitten kotonaan ei saa millään unta vaan valvoo ylipuolen yön. Huomenna pitäisi sitten tulla hoitoon ennen seitsemää. Elikkä äitikään ei saa nukuttua tarpeeksi muksusta puhumattakaan. Tilanne on mun mielestä aivan järjetön. Joskus sanoin täälläkin jo, että mun mielestä alle kolmevuotiaat kuuluisivat kotihoitoon. Ja varsinkin tälläisissä tapauksissa. Yksinhuoltaja äiti vuorotyössä. Aivan järjetöntä. Kyllä yhteiskunnan pitäisi pystyä hoitamaan tämäkin asia toisin.

   Musana virsiä sinfonisesti