Eilinen sitten menikin taas vähän niinkuin ollessa. Hoitolapsetkin oli vaihteeksi rauhallisenpia. Ihme kyllä kun ottaa huomioon että oli maanantai. En siis tehnyt oikeastaan mitään sen erikoisempaa. Meni jotenkin kuin horroksessa.

   Nyt on jo ensimmäinen hoitomuksu tullut tuonne yläkertaan. Ulkona on 18 astetta pakkasta ja minä tulin tänne alakertaan laittamaan leivariin tulen. Vähän niinkuin lämmittämään taloa tuon ilmalämpöpunpun avuksi. Kyllähän se tuossa äsken sulatteli tuon ulkoyksikön ja nyt puhkui jo 38 asteista ilmaa. Ja lämpötila oli vielä nousussa. Yläkerran sisälämpötila oli 21 astetta. Hyvin se on pitänyt talon lämpimänä.

   Kiitokset vaan taas kommenteista. Tuosta vaimon jaksamisesta.(Muistaako kukaan) En minäkään ymärrä kuinka hän jaksaa. 14 päivän työputki on minusta kyllä epäinhimillistä. Ja välillä kun hänellä on pitempiäkin. Saahan noista viikonloppu töistä toki sitten vapaa päivät mutta niitä ei oikein saa järkättyä samoille viikoille. Vaimo sitten pitää pitempiä "lomia" kerralla.

   Ja sitten tuosta "eroottisesta tarinasta". Sehän ei sitten taas ollut tosi. Tähdennetään sitä. Vain minun "likaisen" mielikuvituksen tuotetta. Olisi vain pitänyt tarkastaa huolellisemmin tuo kirjoitus. Siellä oli kirotus vihreitä taas välissä. Pitäisi kunnioittaa lukijoita enemmän ja olla huolellisempi. Minä nyt vaan satun oleman aika huolimaton aina välillä. Ja olisihan sitä pitänyt hioa hiukan enemmän. Olisi saanut hyvästä aiheesta enemmän irti. Tuommoisia "eroottisia" tarinoita voi tulla kyllä myöhemminkin kunhan kaikki natsaa kohdalleen. Yksi on valmiina odottamassa sopivaa julkaisu ajan kohtaa ja siitä tarinasta pidän kyllä itse aika paljon. Hioskelen vielä odotellessa.

   Tuolla lupailin myös kertoa siitä taidekasvatus tunnista jolla nukahdin. Kerrotaanpa.

   Siis minähän pidän taiteista kaikissa muodoissaan. Mutta on toki jotain mistä en pidä ja varsinkin nuorena niitä oli enemmänkin. Meillä oli koulussa aikanaan taide- ja liikunta maikkana mies joka oli intohimoinen jatsmuusikko. Oma bändi ja kaikkea. Niinpä hän sitten intoutui soittelemaan jatsia levyiltä enemmänkin ja kertoilemaan jatsimuusikoista. Ja minähän siihen aikaan inhosin tuota musiikin haaraa ylikaiken. Niinpä sitten kun oli kolmas tunti peräjälkeen kyseessä jatsi, niin minä pokkana laitoin käteni pulpetille tyynyksi ja laskin pääni siihen ja laitoin silmät kiinni. Ja kuinka ollakkaan nukahdin oikeasti pienille torkuille vaikka se ei nyt ollut ihan tarkoitus. Tarkoitus oli vain hiukan protestoida. Heräsin vasta kun luokka hiirenhiljaa henkeään pidätellen seurasi tilanteen kehittymistä. Opettaja oli kysynyt multa jotain ja enhän minä sitä kuullut. Hän oli kävellyt mun viereen ja kysyi "hiukan" kovemmin uudestaan. Siihen minäkin sitten heräsin. Ja nousin liioitellun hitaasti seisomaan(näinhän silloin tehtiin) ja kysyin opettajalta, että mitä? Opettaja oli kysynyt miksi minä nukuin ja minä sitten selitin, että tuo jatsi ei oikein kiinnostanut ja soitettaisiin välillä jotain muuta. No opettaja siihen kysymään mitä sitten soitettaisiin. Ja minä ehdotin että vaikka klassista musiikkia. Sitä vissiiin opettaja ei ollut odottanut ja meni raukka hiukan hämilleen ja jätti minut rauhaan, tosin käski vielä seista opetuksen häiritsemisestä.
   Seuraavalla tunnilla oli sitten klassista. Opettaja oli vissiin päättänyt vähän nolata minua tai ehkä ei mutta pommitti minua sitten kysymyksillä. Laittoi soimaan Griegin "Aamu tunnelman". Ja tietenkin kysyi minulta mikä kappale oli kyseessä. "Aamutunnelma  näytelmästä Peer Gynth", vastasin minä ja jatkoin: "säveltänyt norjalainen säveltäjä Edward Grieg. Näytelmän on kirjoittanut Henrik Ibsen". Opettaja katseli minua ja vaihtoi levyä: "Entäs tämä sitten?" "Sibeliuksen toisen sinfonian ensimmäinen osa", vastasin ja istuuduin.
   Muutama seuraava tunti sitten käsiteltiinkin klassista musiikkia. Taidekasvatuksen numero muuten nousi sinä vuonna! :)

   No joskus sitten tas lisää noita muistelmia tuon opettajan kanssa.

   Musana Sibeliusta

   PS: Muistakaa tuo kysely.