Aleksi ja Liisa 15


                                                                                                       ed.jaksot. kategoriat---> Aleksi ja Liisa



Tiistai 26.12.1978 Tapaninpäivänä



Voihan hel.....! Liisa taitaa ola raskaana. Tänään hän kertoi sen mulle. Hänen menkkansa on myöhässä. Se oli silloin kun me riideltiin siitä Caronista ja sovittiin. Silloin siinä hässäkässä unohdettiin ehkäisy. Ei tämän ihan tarkoitus ollut näin käydä. Kyllä me lapsia halutaan, mutta vähän myöhemmin. Kun oltaisiin oltu valmiit siihen. Kun olisi ammatti ja asunto valmiina.

Muutenhan tää joulu on ollut ihan kiva. Välillä ollaan oltu Liisan vanhempien luona ja välillä mun vanhempien luona. Mä ostin Liisalle rintsikat ja pikkarit. Se osti mulle soivat pöksyt mikkihiirin kuvalla.

Mutta tuo raskaus???



                                **************************************


Aleksia hymyillytti tuo muisto. Kuinka hän oli järkyttynyt silloin. Hänestä tulisi ehkä isä. Hän oli silloin miettinyt asiaa joka kantilta ja lopuksi hän oli varma siitä, että jos tuo olisi väärä hälytys, niin hän pettyisi. Hän selasi päiväkirjaansa vähän eteenpäin.




Perjantai 05.01.1979


Nyt se on varma. Liisa sai tulokset terveyskeskuksesta. Me odotetaan lasta! Oikeastaan mä oon iloinen. Miksi odottaa myöhenpään. Ollaanpa nuorempia kun lapset lähtevät opiskelemaan ja alkavat pärjätä omillaan. Liisa on kyllä aika järkyttynyt äidiksi tulostaan. Ei olla kerrottu vielä kummankaan vanhemmille.


                                 **************************************



Liisa tuli huoneeseen. Hän oli nukkunut kellonympäri. Aleksi oli hoitanut kaksoset sen aikaa. Liisa istahti sohvalle Aleksin viereen. "Entä nyt?" hän kysyi Aleksilta. Aleksi hymyili Liisalle. "Nyt jatketaan elämää siitä mihin jäätiin ennen tuota italialaista. Kai sä muistat mitä mä oon luvannut sulle ja papille. Rakastaa sinua niin myötä kuin vastamäessä. Nyt vaan yritetään unohtaa tuo vastamäki. Kyllä mä tiedän ettei se tule olemaan helppoa, mutta kyllä me selvitään", hän vastasi ja otti Liisan syliinsä.

Välillä he juottivat Marjoa. Tyttö ei millään halunnut juoda tarpeeksi ja Liisa ja Aleksi pelkäsivät uutta sairaala reissua. Illalla he olivat väsyneitä. Aleksi jäi nukkumaan lastenhuoneeseen, että Liisa saisi nukuttua tarpeeksi. Kaikessa tässä hässäkässä Liisalta oli loppunut jo äidinmaito ja he joutuivat käyttämään vastikkeita. Siitäkin Liisa syytti itseään.


Musana Virsiä