Jouko



Joukoi laitoi lisää puita kiukaan pesään ja kiipesi lauteille. Mittari näytti lähes 100 astetta. Hän heitti löylyä ja ähkien venytteli lihaksiaan. 5 motttia kovupilkettä mökin seinustalla taas kuivumassa. Hän heitti löylyä lisää ja venytteli ruskettuneita jänteviä raajojaan. Hetken päästä hän lasketui lauteilta ja käveli rantaan, pulahti 10 asteiseen veteen ja ui pienen lenkin. Vettä satoi nyt kaatamalla. Hän nousi laiturille ja kävi istumaan penkille. Hän nautti sateeesta. Oli lähes hiljaista. Vain sateen ropinaa.

Sateen ropinan seasta alkoi kuulua selviä askeleen ääniä. Joku tuli selvästi hänen mökkiään kohti. Hän käänsi päätään äänen suuntaan. Metsästä rämpi nainen rinkkareppu selässään. Nainen oli läpimärkä. Jouko katsoi saapuvaa naista ja ihmetteli mielessään kuinka nainen oli tänne korpeen joutunut. Lähin tiekin oli yli 20 km päässä.

Nainen saapui Joukon luo ja pyyteli anteeksi ja saisiko vähän lämmitellä kun oli aivan märkä ja kylmissään. Jouko katsoi väsynyttä naisparkaa:” Tottakai. Mulla olisi sauna lämmin. Minä voin jatkaa saunomista teidän jälkeenne. Te näytätte tarvitsevan sitä enemmän kuin minä, ainakin tällä hetkellä”. Nainen katsoi Joukoa arvioivasti ja totesi mielessään ehdotuksen tehdyksi vilpittömin mielin. ”Kiitos se tekisi hyvää. Ja kaipa me aikuiset ihmiset voimme saunoa yhdessäkin”, hän totesi.

Nainen käveli Joukon perässä mökille ja ihaili tämän komeaa ja lihaksikasta vartaloa. "Minä olen muuten Jouko", Jouko esitteli itsensä. "Minä olen Mira. Minä taisin eksyä tuossa vaeltaessani. Mun pitäisi olla vissiin tuolla 30 km päässä toisella lammella. Jotenkin tuo sade sotki mun suuntavaiston", nainen selitti joutumistaan Joukon mökille.

Mira riisui märät vaatteensa ja he menivät yhdessä löylyihin. "Tää tekee hyvää. Hartiat kipeytyi tuosta märän rinkan kantamisesta. Ne on nyt ihan jumissa", Mira sanoi venytellen ja pyöritellen hartioitaan. "Istuhan tuohon alemmas nii n hieron vähän", Jouko kehoitti ja otti saippuaa. Mira istui alemmalle lauteelle. Jouko hieroi niskaa ja hartioita ja saippua teki kämmenet ja sormet liukkaiksi. Mira tunsi vahvojen sormien liikkuvan hellästi löytäen kipeimmät lihakset. "Kuinkas jalat? Sun rinkka oli aika painava. Taisi kastua sun teltta ja makuupussikin. Hierotaanko jalat samalla? Käyhän tuohon ylälauteelle pitkäksesi. Minä avaan oven niin ei tule liian lämmin" Jouko ohjaili Miraa määrätietoisesti. Mira kävi pitkäkseen ja tunsi kuinka Joukon kädet tekivät työtään. Ensin selkä ja sitten pohkeet ja sääret. Koko ajan Mira odotti livahtaisiko kädet liian pitkälle mutta Jouko hieroi säällisesti ja hyvin. Mira rentoutui vähitellen ja tunsi kuinka Joukon kädet laukaisivat hän lihastensa jännitykset.

"Huh, tässä tulee kuuma. Eiköhän uida niin samalla tuo saippua liukenee pois", sanoi Jouko lopuksi ja lisäili puita kiukaan pesään. Mira tunsi jo lievää pettymystä. Hän sentään tiesi olevansa hyväkroppainen nainen. He kävelivät rantaan ja uivat pienen lenkin, istuivat hetkisen laiturilla ja menivät uusiin löylyihin. He löylyttelivät ja uivat vielä muutaman kerran.

"Tässä on sulle kylpytakki, tosin miesten mutta puhdas. Et sinä märkiä vaatteitasi voi päällesi pistää. Levitetään ne kuivumaan tänne saunaan", sanoi Jouko ja levitti Miran vaatteita lauteille. Mökissä Jouko laittoi tulen takkaan ja teki Miralle rommitotin. Odotellessaan hiillosta he juttelivat ja nauroivat ja heillä oli hauskaa. Hetken päästä he paistoivat makkaraa ja joivat lisää rommia. "Huomenna tehdään kalakeittoa ahvenista. Meinaan ennenkuin mä saatan sut oikealle reitille. Mulla on täällä vain tuo yksi vuode. Nuku sinä siinä niin minä nukun tuossa sohvalla", Jouko ehdotteli Miran haukoteltua. Mira katsoi puusohvaa ja esiteltyä parivuodetta. Hän ei ollut ollenkaan varma halusiko hän huomenna lähteä. "Kyllä kai me mahdutaan nukkumaan samaan vuoteeseenkin? Vai loukkaanko minä siinä jonkun naisen oikeuksia?" Mira uteli. "Ei. Et loukkaa kenenkään naisen oikeuksia" nauroi puolestaan Jouko ja niinpä he kävivät yhteiseen vuoteeseen. Miralla yllään Joukon paita ja Joukolla boxerit".

Mira yritti nukkua muttei saanut unta. Jouko tuntui mukavalta mieheltä. Juuri sellaiselta jota hän oli etsinyt. Kiltti ja huolehtiva mies. Ja kaiken lisäksi hän oli komea. Mira alkoi tuntea enemmän ja enemmän vetoa Joukoon. Hän vaihtoi kylkeään ja katsoi Joukoon. Hänellä oli vielä silmät auki. Mira ujutti kätensä Joukon vatsalle. "Mulle tuli uudestaan kylmä", hän sanoi vihjaavalla äänellä. " Tuota. Mun täytyy nyt kai kertoa sulle yksi asia. Tuota. Minä tykkään miehistä. Minä olen siis niinkuin homo", Jouko kertoi epäröivällä äänellä ja jatkoi: "Olisin kai mä muuten jo yrittänyt tuolla saunassakin vietellä sinua".

"Joo! Just niin. Just kun mä löydän miehen joka on kiltti ja saa mun hormonit hyrräämään niin käy näin. Mun epäonni ei vaan jätä mua. Voi itku", totesi siihen puolestaan Mira.