Pätkä tarinasta 60 päivää

                                eli erään lyhyen seurustelun tarina.



Rakkauden alku




Fiiatin takapenkiltä auton toiselta puolen nousi tyttö jolla oli pitkä pikimusta tukka ponihännällä. Aluksi näin hänestä vain valkoisen t-paidan peittämän selän. Hän kääntyi kiertämään auton ympäri joilloin näin hänen kasvojensa profiilin. Sitä hallitsi komein ikinä näkemäni pitkä kyömynenä. Paksut huulet olivat jokapojan märkä toiveuni. Ja samalla kun hän käänsi katseensa minuun hänen käsivartensa nousivat vapauttamaan tuon tukan valtoimeksi mustaksi kuohuksi joka kehysti nuo tummat kasvot. Valtavan isot tummansuklaan väriset silmät kohdistuivat minuun ja tunsin putoavani syvälle jonnekin noiden mustien kuohujen keskelle. Valkoisen t-paidan alla kohoilivat kauniin kiinteät nuoret rinnat. Rintaliivejä hänellä ei ollut. Jalassaan hänellä oli piukkaakin piukemmat farkut. Ja hän oli hyvin hoikka. Hänen ulkonäossään ei ollut mitään suomalaista. Mieleeni tuli joku italialaisbrasilialainen rumbatanssija. Ja hänen keinuva kävelynsä tuki näitä aatoksia.

Hänen huulensa taipuivat ilkikuriseen hymyyn.

-Mitä sie poika toljotat? Et sie ennen oo nähnyt tyttöjä?

Kaukaa usvan seasta kuulin Paavon sanovan jotakin epämääräistä.

-Mara! Pistä suu kiinni kun naisia katsot.

Minä en tajunnut muuta kuin tuon tytön. Olin vaan hiljaa ja tuijotin. Suuni sain sentään kiinni. Tyttö tuli lähemmäksi.

-Miun nimi on Saija. Kukas se tämä suuaukinen poika on.

-Minä... Minä olen Markku. Markku Kuurne. Maraksi mua haukutaan... Jösses, että sulla on kauniit silmät. Noin kauniita en oo nähny koskaan. Suklaata. Suklaata mä rakastan. Ja sulla on suklaiset silmät. Mä voisin syödä ne.




*****************************


Tämä oli toisen osan alku tuosta tarinasta. Jatkoa seuraa kunhan saan valmiiksi.


Musana Franz Liszt