Mustaakin mustempi

   1543183.jpg
                      

Metsässä astellen,
luontoa katsellen,
Havahduin!
Kun saappaan vieressä
mustaa liikkui ja heilui.
Ja virkkoin.

Anteeksi luonnon luoma,
               luonnon oma
Jos häiritä tohdin,
vaan suotko luvan
ottaa kuvan
ja kameralla kohdin
sua osoittaa


   1543184.jpg
                                 

Sihisi tuo luonnon luoma
                luonnon oma
ja takaisin virkkoi.

Annan luvan,
ottaa kuvan.
Vaan kerro.
Etkö huomannut mua
kun päällein astua
meinasit kulkeissas?



   1543185.jpg
                   
                            

Käärmettä mustaa katselin
ja vastasin.

Oi sinä käärme musta,
ei syy ole susta,
Aatoksissain kuljin
ja mieleni suljin
ulkopuolelle tään maailman.
syy siis minussa,
ei sinussa
Sinä kaunis musta kyy



   1543187.jpg

                     

Tyytyväisyyttään pihisi
tuo käärme
ja sitten sihisi.

Etkös huomaa?
Luojan suomaa
luonnon kauneutta?
ja ilman kauheutta
nyt kysyn sulta
Sinä ihmis kurja.
Onkos mieles nurja
kun kuljet suljetuin mielin?

Kysyi tuo käärme pitkin kielin.



   1543188.jpg

                                       

Ja jatkoi musta kyy.

Mulle!
Mulle sielus myy?
Siitä vastalahjaks saat
Valtaa, mammonaa, kuuluisuutta
Ja tietenkin rakkautta!
Sielus myy, mulle myy!

Sihisi tuo musta kyy.

                                                      Otin kuvia lisää vain
                                                      ja kysyin.

                                                      Mitäs tekisit sielullain?



1543189.jpg

  

Kieli pitkänä ulos vilahti
ja käärme takaisin sihahti.

Ystävä hyvä mulla on.
Hän maailmas voittamaton.
Sielus haluaa hän
vasta kun
madot luitas kaluaa.



   1543191.jpg

 

Mustaa kyytä katselin
Ja vastasin.

Sinä musta kyy
En sulle sieluain myy
Tarpeeksi on mulla rakkautta
Muuhun ei ole kaipausta
Siis sieluain en myy sulle
liian rakas sielu mulle.


  
   1543192.jpg

  

Kiukkuisesti käärme sihahti.

Ei sulle uutta
tule tilaisuutta.


Kallio allain vavahti
ja kanervikkoon kahahti
tuo kyy



1543193.jpg

Katsoin peräänsä silmilläin
ajatus mielessäin.

Ei!
En sulle sieluain myy,
sinä mustaakin mustempi kyy.



   1543195.jpg
                                                                     
Kuvat otettu 28.04.2008 n. klo 11.50-12.10
  





Musana Anna Netrebko