En mee ravinteliin... EN



Minna käännähti kannoillaan.
       -En mä lähe! EN!

Niina alkoi jo hermostua.
      -Mehän sovittiin , että tänään mennään istumaan iltaa. Tuu ny!

Minna istahti puiston penkille.
       -En mä voi. Kato ny ite. En mä voi. Tää on ihan hirveen näkönen.

Niina istui vierelle. Katsoi kaveriaan ja alkoi maanittella
-Et sä nyt muista kuin kivaa meillä on aina ollu? Kolme viikkoo sitten kun oltiin. Muistat sä? Sä iskit sen kumimiehen. Sen jolla oli kortsuja isopakkaus mukana. Ja kyllä te taisitte kuluttaakin niitä aikalailla?

Minna naurahti ja hymyili haikean näköisenä.
-Sillä oli niitä paritusinaa. Ja kyllä tekikin kutaa. Hyvä kun seuraavanapäivänä pääsin kävelemään.

Niina jatkoi maanittelua.
-Seuraavana keskiviikkona halusit samaan kapakkaan jos se sama tyyppi olisi ollut siellä. Muistatko? Ei se ollut. Mut sä läksit sen toisen kundin kanssa. Sen harjatukkaisen. Ja sekin oli luonas kokoyön? Lähdettiin vielä samanviikon keskiviikkona uudestaan. Silloin siellä ei ollut kumpaakaan noista. Mutta siellä oli se lepakon näköinen mustamies. Ja sä halusit tarkistaa pitääkö paikkansa se mitä niistä sanotaan. Ja taisihan se pitää kun et lähtenyt sauvakävely lenkillekkään sunnuntaina. Taisi olla muut sauvat mielessä vielä silloinkin? Eikö muka ollut kivaa?

Minna oli unelmoivan näköinen.
- Sitten oli ne Arja ja Lepa. Silloin viime viikonloppuna. Muistatko? Mentiin neljästään niille. Lepa parka. Siltä loppu voimat kolmen tytön kanssa. Ei se lopussa jaksanut kuin katella meitä muita kun pidettiin hauskaa. Tosin aamulla kun sinä ja Arja nukuitte me aloitettiin Lepan kanssa jo uudestaan. Vau! Se oli kova kundi.

Niina hymyili Minnalle.
-No niin, nyt mennään. Pidetään tänäänkin hauskaa. Viime keskiviikkona sulla oli se Jale. Sehän söi melkein sun kädestä.
 

Minna katsoi sääriään.
    - Se söi kyllä muualtakin... Mut en mä voi. Kato nyt mikä silmäpako mulla on sukassa.            Perhanan ratikanpenkki kun repäs nailonit. Mähän olen ihan lumpun näköinen joka juoksee miestenperässä joka viikonloppu. Mä oon kuin kumiharjalepakko. Mitä ihmiset musta kuvittelee jos mä meen tän näkösenä? EN voi! Mä meen kotiin. Ei mun oo pakko mennä sinne naurettavaksi. Ei!



  Musana Sibeliusta