Eilen kävin taas ortopedilla. Poisti osan tikeistä noista leikkuuhaavoista. (tuosta ed. postauksesta näkee leikkaus haavan) Kolme tikkiä poistetaan myöhemmin. Sairasloma jatkuu 1.10. asti. Sitä ennen vielä yksi tarkastus. Moitti hieman kun olin ajellut omalla autolla tuonne lähikaupunkiin. En olisi vielä saanut ajaa...kuulemma. No täytyy myönttää, että jarruttaminen ei tuntunut mukavalta. Onneksi olen rauhallinen ja ennakoiva kuski. Paniikki jarrutus  kammotti itseänikin. Mutta omalla autolla menin kun piti käydä myös kaupassa. Tarvitaanhan sitä ruokaakin.

   Vaimon kanssa ollaan ihmeissään pähkäilty noita perhepäivähoitajien työehto sopimuksia. Nyt on käynyt ilmi, että heille kun tulee väkisin ylitöitä ja jos samaan kahdenviikon jaksoon ottaa lomaa, niin ylityöt menee jonkillaiseen tasoitukseen. Elikkä siis harakoille. Luulisi ettei voi pitää paikkaansa. Ilmeisesti sitten pitää. Ja kun ajattelee noita 14 tunnin päiviä... Ehkä on parempi kun ei ajattele. Tuon sopimuksen tekijät pitäisi ampua. Sopimusten takana on  JHL-julkisten ja hyvinvointialojen liitto. Minä ehdotin vaimolle liitosta eroa. Vaikka periaatteesta kannatankin liittoja. Tuollaisten ehtojen sopimisessa täytyy olla saunaillat takana. Ala-arvoista toimintaa liitolta! Saa tiedottaa liitolle tästä kirjoituksesta jos haluaa. Seison kyllä sanojeni takana.

 
   Päivän haku tuolta tilastoista:  "Vaimo nakuna"!
 Luulisi sitä näkevän paremmin vaimonsa nakuna kotona kuin netistä. Ainakaan mun vaimoa ei täältä löydy. Ainakaan minun tietääkseni. Mutta eihän maailmassa ole mitään varmaa. ;)

   Musana taas Sibeliusta. Ylen arkistosta