Aleksi ja Liisa 17


                                                                                                 ed.jaksot. kategoriat---> Aleksi ja Liisa

Maanantai 20.08.1979


Minä olen nyt sitten isä. Mulla on kaksi maailman kauneinta tytärtä. Ja ihana onnellinen vaimo. Tytöt syntyi lauantaina 18. elokuuta 1979 klo 04.30. Vanhempi painoi 3kg 875gr ja oli 47 cm pitkä. Nuorempi syntyi 11 minuuttia myöhemmin ja painoi 3kg 755gr ja pituutta oli 45 cm. Molemmilla oli musta tukka ja kaikki sormet tallella. Niin pienet sormet. Ja mä olin mukana synnytyksessä. Ei ne ekaks meinannut laskea mua sinne, kun oli kaksosista kysymys ja jotain voisi kuulemma mennä helpommin pieleen. Mutta kun Liisa vaatimalla vaati ja anomalla aneli niin ne heltyi. Oli kyllä aika kokemus. Mä oon vieläkin sekaisin.

Huomenna saan ne kaikki kolme kotiin.


                             **************************************

Aleksi kävi kurkkaamassa kaksosia. Molemmat nukkuivat sikeästi. Hän silitti kumpaakin päälaelta. Tunnusteli kevyesti lakiaukeleita ja mietti kasvun ihmettä. Näistäkin tytöistä tulisi vielä joskus koululaisia ja sitten opiskelijoita ja sitten kukaties äitejä. Hän otti hiukan punaviiniä lasiinsa ja palasi päiväkirjalleen.




Sunnuntai 09.09.1979



Tänään meillä oli häät ja ristiäiset. Vieraita oli paljon. Tytöt saivat nimikseen Marjo ja Mirja. Vihkiminen jännitti mua aika paljon. Ja niin jännitti Liisaakin. Otettiin ennen vihkimistä konjakit että jännitys lievenisi. Kaikki meni hyvin.


Tää on mun viimeinen merkintä tähän päiväkirjaan. Liisalla on oma päiväkirjansa ja nythän se kertoo meidän yhteiselämästä. Mun ei enää tartte kirjoittaa. Toivottavasti tämä kirja antaa mulle voimia kestää niitä ongelmia mitä meille varmasti tulee vuosien varrelle.


                         **************************************************



Aleksi nosti katseensa kirjasta ja laittoi sen pöytälaatikkoonsa ja lukitsi laatikon avaimella.

Hän kuuli kun Liisa tuli koulusta kotiin. Heidän katseensa kohtasivat ja he hymyilivät toisilleen hiukan epävarmasti.






                                                Loppu


Musana Virsiä