Tässä aikaisessa aamuvuorossa joudun soittelemaan useita kymmeniä puheluita joka aamu. Osaan vastataan ja osaan ei. Mielenkiintoisia tilanteita riittää. Esimerkki tältä aamulta. Olin soittanut n. 20 puhelua ja vastaamattomia oli jo 5-6 puhelua. Sitten puhelimeni soi ja näytössä lukee "tuntematon numero".
   Minä: Firma se ja se "Alastalo".
   Soittaja: JOO

  Odotan hetken. Muuta ei kuulu

  Minä: Kenenkähän kanssa juttelen?
  Soittaja: Matin.

   Taas hetki hiljaisuutta. Arvaan että toisessa päässä on henkilö jolle olen soittanut ja hän ei ole vastannut puheluuni.

  Minä: Olen soittanut tästä puhelimesta parikymmentä puhelua, niin että kenenkähän kanssa nyt juttelen? Jos saisi ihan sukunimenkin?
  Soittaja: Meikäläinen

   Ja taas hiljaisuus. Siirryn tarkastelemaan papereita ja löydän nimen Matti Meikäläinen.

   Minä: Niin teille olisi.......(pitkä selitys asiastani)
   Soittaja: JOO
   Minä: Sopisiko että.......
   Soittaja: JOO
   Minä: No hyvä. Kiitos ja kuulemiin.
   Soittaja: JOO


   Ja tämä on tosi keskustelu lähes sanasta sanaan. Niin että JOOO!

    Joskus muutama kuukausi sitten oli tälläinen. Henkilö jolle mun piti soittaa oli "Maija Mehiläinen". Valitsen numeron ja odotan. Menee aika pitkä tovi ennenkuin vastataan. Vastaaja on mies.

   Vastaaja: Haloo!?
   Minä: Olisikohan Maija Mehiläinen tavattavissa?
   Vastaaja ärtyneellä ja kohonneella äänellä: Kukas te olette ja mitä asiaa teillä on vaimolleni!!??
   Minä: Tämä on firma se ja se ja minä olen Alastalo ja minulla olisi asiaa Maija Mehiläiselle ja se koskee sitä ja sitä.
   Vastaaja jo nolostuneemmalla äänellä: Hetkinen
  
   Odotan tovin ja sitten kuuluu puhelimesta naisen nolostunut ääni: Maija Mehiläinen puhelimessa...


   Tämäkin siis aivan tosi tilanne.

   Ja tietenkin myös kun soittaja ei esittele itseään ja joudun kysymään kenenkähän kanssa juttelen niin usein vastaus on: Minun. Niipän niin. Tuohan on selvempääkin selvempää.


   No joo. Jos tässä kohta menisi vaikka nukkumaan. Pienet päivätorkut tekisi hyvää. Olen siis noussut tänä aamuna klo 03.10.


   Ei musaa