Taas aikaa vierähtänyt. On päässyt tämä kirjoittelu hiukan hiipumaan. No olen minä käynyt monien blogeja lukemassa. Tosin vain muutamaan jättänyt kommentin.

   Tänään tuli tehtyä pieni ulkoilutuslenkki kameralle. Kuvia tuli otettua aikamonta. Yritin etsiä kevättä mutta en tiedä löysinkö. Pajunkissa kuvat epäonnistuivat. Täytyy tsekata kameran säädöt. Olikohan niissä jotain pielessä. Ilmeisesti. Tässä kuitenkin jonkillaista satoa kävelyltä.
   1394582.jpg

   1394583.jpg

   1394585.jpg

   Töissä tässä yksipäivä käytiin suunnilleen tämmönen keskustelu.

   Alastalo yskii keuhkojaan pihalle ja ohikulkeva puolituttu alkaa keskustelun.

   Puolituttu: Olis aika lopettaa tupakointi.
   Alastalo:   Kyllä se mulle on mahdotonta.
   Puolituttu: Vaatii vaan tahdonvoimaa. Kyllä se onnistuu. Auttas tuohon yskän loppumiseen.
   Alastalo:   Ei kyllä onnistu multa noin vaan. Vaan auttaskohan se tähän yskään? Kohta on taas kurkku kipeänä.
   Puolituttu: Auttaa se lopettaminen yskään ja kyllä se nyt sulta ainakin onnistuu. Senkut lopetat.
   Alastalo:   Ei! Kyllä se on liian vaikeaa mulle.
   Kolmas henkilö: Kyllä se onnistuu. Käyt ensin kaupasta ostamassa askin tupakkaa. Sitten poltat sen ja sitten lopetat. Se käy helposti kun et vaan polta enempää kuin askin. Ei ehdi tulemaan riippuvuutta.

   Puolituttu katselee hetkisen: Sä et siis polta tupakkaa?
   Alastalo: Enhän minä.  Vaan jos se auttaa tuohon yskään niin voisin kai minä sen askin polttaa ja sitten lopettaa.

   Pulituttu siirtyy mitään sanomatta pois niska punoittaen.


    Että silleen.

   Ei musaa